L’escenografia: un diàleg entre teatre i arts visuals

NOVA DATA! 15 de novembre – 19h – Sala Verdaguer

Les seccions de Teatre i Arts Visuals s’ajunten per explicar de la mà de destacats escenògrafs amb estils que abasten diferents tendències el que és un art autònom i alhora treballa al servei de la posada en escena.

Amb els escenògrafs Montse Amenós, Alfons Flores i Iago Pericot.

Modera Jaume Comas, ponent de la Secció de Teatre

montse-amenos

Montse Amenós és escenògrafa i figurinista. Es va llicenciar en escenografia per l’Institut del Teatre de Barcelona, on actualment és docent i Cap de l’Especialitat d’Escenografia. La seva activitat s’ha centrat principalment en les arts escèniques però també ha participat en la direcció d’art i el disseny de vestuari pel cinema i en el disseny d’exposicions i museografia. Els seus darrers espectacles han estat el disseny de vestuari d’Scaramouche amb Dagoll Dagom i l’escenografia i vestuari de Patetisme il·lustrat amb Carles Santos. Per la seva tasca ha rebut molts reconeixements com ara el Premi Nacional d’Escenografia 1986, el Premi Nacional de Cinema de la Generalitat de Catalunya 1988, el Premi Goya al millor disseny de vestuari 1990, el Premi Max 2006 i l’any 2015 el Premi especial de la crítica a una trajectòria.

170519_AFT_01_©Stela SalinasAlfons Flores inicia la seva carrera professional com a escenògraf l’any 1978 al grup GAT de L’Hospitalet de Llobregat, del qual va ser cofundador. El seu treball abasta escenografies per a teatre, òperes i grans esdeveniments així com col·laboracions amb directors com Calixto Bieito, Josep Lluís Bozzo, Carlos Wagner, Joan Anton Rechi, Guy Joosten i Àlex Ollé i Carlus Padrissa de la companyia La Fura dels Baus. Va treballar en prestigiosos teatres internacionals –amb obres com La casa de Bernarda Alba, La Celestina, Peer Gynt o Tirant lo Blanc– així com en les més rellevants escenaris operístics mundials, ells el Gran Teatre del Liceu, el Teatro Real, l’English National Opera, el Teatro alla Scala, el Covent Garden de Londres, la Komische Oper, La Monnaie o la Sydney Opera House. El seu treball ha estat reconegut amb el Premi de la Crítica de Barcelona (1996, 1998, 2009, l’Irish Times Theater Award (2000) i la nominació com a millor Escenògraf al The Internacional Opera Awards (2017).

iago-pericot-foto copiaIago Pericot és escenògraf, pintor i gravador. La seva carrera com a artista plàstic compta amb exposicions a les biennals internacionals de Tòquio, São Paulo i Venècia. La d’ escenògraf compta amb nombrosos muntatges entre els quals Rebel delirium (1977), Simfònic King Crimson (1980), Bent (1982), La bella i la bèstia (1984), Mozartnu (1986, i 2008), El banquet (1990), Uno es el Cubo (1995), Una furtiva òpera (1997), El joc de l’engany (2002), Il mondo della luna (2004). Professor d’espai escènic a l’Institut del Teatre de Barcelona des del’any 1971, de 1983 a 1992 fou director del Departament d’espai escènic de la mateixa institució i col·laborà com a professor de projectes de fi de carrera a l’ETSAB. El seu treball en el camp de l’escenografia va ser reconegut amb el Premi Nacional d’Arts Escèniques l’any 1990.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s